неділя, 27 вересня 2020 р.

Головна сторінка








ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ. Сьома річниця. 


Про що можуть розповісти малюнки дитини?

Серед науковців-психологів є різні погляди на дитяче малювання. З одного боку, малювання виступає як потреба вираження дитиною знань та уявлень про речі та людей. З іншого діти задовольняють свою потребу в художньому відображення того, що їх оточує. За Л. Виготським, дитячий малюнок це перелік ознак предмета, який малює дитина, та її графічне психологічне оповідання, Це визначення дає підстави вважати, що малювання – це вияв графічної діяльності, за допомогою якої дитина передає своє особисте ставлення й почуття до речей, які вона малює.

Малювання для дитини є засобом вираження й покликом до творчості. В образотворчій діяльності віддзеркалюється  духовний  світ дитини, її творчі здібності та можливості. Діти, які мають порушення психічного сфери або затримку розвитку, малюють значно гірше. Малюнки таких дітей примітивні, діти використовують мало кольорів, не мають бажання та не вміють поєднувати фарби, швидко втомлюються. У них порушена дрібна моторика пальців рук, що заважає правильному психічному розвитку і формуванню навичок та техніки малювання. Саме тому образотворча діяльність є важливим аспектом психічного розвитку.

Учені вже давно помітили, яке значення для характеристики дитини та ї психічного стану має вибір того чи іншого кольору (психологи в таких випадках застосовують колірний тест Люшера). Колір – засіб характеристики персонажа та його ставлення до нього. Позитивне ставлення висловлюється в чистих, яскравих барвах. Прикре, непривабливе зображується темними кольорами.

Білий – колір мрії, світлих почуттів.

Сірий – нейтральність, потаємність; якщо сірий колір не подобається – це показник імпульсивності, легковажності.

Блакитний – прагнення до психологічної рівноваги, вірність, вразливість.

Синій почуття впевненості, меланхолії; дитина, якій подобається цей колір, має частіше відпочивати,бо швидко втомлюється. Якщо цей колір не подобається – нерішуча, відлюдькувата.

Зелений – сталість у почуттях, небажання будь-яких змін, символ стабільності, потреба у самовизначенні, схильність до лідерства, безкомпромісність. Якщо цей колір не подобається – дитина почувається скривдженою, самотньою.

Жовтий – створює гарний настрій, це - спокій, спілкування, прагнення до незалежності, надія. Якщо колір не подобається – депресія, відчуття невпевненості, небезпеки.

Жовтогарячий – інтуїція, мрійливість, якщо не подобається – лицемірство і підступність.

Рожевий – колір життя, усього живого; любов добро, чисті почуття; якщо не подобається – хвилювання, дратівливість.

Червоний – прагнення до успіху, активність, воля, лідерство, дратівливість. Якщо не подобається – комплекс меншовартості, страх перед сварками.

Фіолетовий – тривожність. Дитина легко підпадає під вплив інших, почуття страху, образи, стресова напруженість.

Коричневий – вразливість, хворобливість, цінування традицій родини. Якщо не подобається – самолюбство, егоїзм, потаємність.

Чорний – символ зречення, похмуре сприймання життя, невпевненість у собі,схильність до депресій.

Для того, щоб визначити чи визначає дитині родинного тепла можна використати колірний тест Фрілінга. Дайте їй аркуш білого паперу і запропонуйте уявити що з нею бажає подружитися якась чудернацька і добра тварина. Який вигляд вона матиме? Якого кольору буде? Потім можна тлумачити малюнок за тестом Фрілінга, звертаючи увагу на певні особливості.

Перевагу не віддано жодному з кольорів (ультрамарин, червоний, жовтогарячий або пурпуровий) – дитині  потрібне сильне і добре керівництво. Вона затишно почувається у батьківському домі і легко знаходить друзів.

Багато контрастів (червоний, жовтогарячий у поєднанні з чорним, коричневим) – дитина прагне до самотності, виявляє впертість. Свого «приятеля» вона уявляє як істоту, яка навіває страх.

Переважання жовтого – майже завжди означає, що дитина дуже нервова, Не може зосередитись на чомусь конкретному . Можливо вона обдарована, але цю обдарованість слід розвивати і поглиблювати.

Багато сірого - дитина боїться, що їй відмовлять.

Багато чорного – страх перед невідомим. Дитина потребує захисту і теплоти.

Багато зеленого і трави – якісь психологічні бар’єри, часто виявляються як надмірна образливість. Стосунки з реальністю нерідко порушені – мрійник.

Якщо переважають фіолетовий і пурпуровий – то, за наявності природної життєвої сили, це свідчить про магічно-потойбічний страх (можливо, удома є старі хворі родичі).

Отже, кольори малюнка можуть свідчити про емоційний стан, ставлення до близьких, родини. Не слід, однак, поглянувши на малюнок дитини, одразу впадати у відчай – цілком можливо, що ви не врахували всіх нюансів, але якщо вас щось насторожило – це привід звернутись за консультацією до дитячого психолога.





 




20  ПОРАД ВІД ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ: ЯК МУДРО ПРОЖИТИ ЖИТТЯ

🔸Якщо любиш прибуток, шукай його пристойним шляхом. Тисяча на те перед тобою благословенних ремесел.
🔸 У істини проста мова.

🔸Найголовніша з усіх згубних пристрастей є заздрість – мати інших пристрастей та беззаконь.

🔸 Всяка їжа і пиття смачні й корисні, але треба знати час, місце і міру.

🔸Уникай людей, які, бачачи твої вади і недоліки, виправдовують їх або навіть схвалюють. Такі люди або підлабузники, або боягузи, або просто дурні. Від них не чекай допомоги ні в якій біді чи нещасті.

🔸 Краще в одного розумного і добродушного бути в любові і повазі, ніж у тисячі дурнів.

🔸 Збери всередині себе свої думки і в собі самому шукай справжніх благ. Копай всередині себе криницю для тої води, яка зросить і твою оселю, і сусідську. 

🔸 Не все те отрута, що неприємне на смак.

🔸 З усіх утрат втрата часу найтяжча.

🔸 О, якби ми в ганебних справах були такі ж соромливі і боязкі, як часто ми буваємо боязкі і хибно соромливі у порядних вчинках!

🔸 Майбутнім ми маримо, а сучасним гордуємо: ми прагнемо до того, чого немає, і нехтуємо тим, що є, так ніби минуле зможе вернутись назад, або напевно мусить здійснитися сподіване.

🔸 Для шляхетної людини ніщо не є таким важким, як пишний бенкет, особливо коли перші місця на ньому займають дурні.

🔸 Що полюбив, в те й перетворився.

🔸 Чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий?

🔸 Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю.

🔸 Хіба може говорити про біле той, кому невідомо, що таке чорне?

🔸 Світло відкриває нам те, про що ми у темряві лише здогадувалися.

🔸 Ніхто не може вбити в собі зло, поки спершу не зрозуміє, що таке зло, а що добро. А не пізнавши цього усередині себе, як можна пізнати і вигнати його в інших.

🔸Нам недобре від того, що ми знаємо багато зайвого, а не знаємо найпотрібнішого: самих себе. Не знаємо того, хто живе в нас. Якби ми знали і пам’ятали те, що живе в кожному з нас, то життя наше було б зовсім інше.

🔸 Шукаємо щастя по країнах, століттях, а воно скрізь і завжди з нами; як риба в воді, так і ми в ньому, і воно біля нас шукає нас самих. Нема його ніде від того, що воно скрізь. Воно схоже до сонячного сяйва – відхили лише вхід у душу свою.

Немає коментарів:

Дописати коментар