Малювання

 


Акварельні фарби ‒ одні з найулюбленіших серед художників. По-перше, акварель має велику кількість різноманітних технік та прийомів, по-друге, з її допомогою намалювати картину зможе будь-яка людина незалежно від рівня підготовки, по-третє, акварельні фарби легкі, повітряно-чарівні, і малюнок виходить загадковим та завжди трошечки неземним.

СІМ ТЕХНІК МАЛЮВАННЯ


ТЕХНІКА ПЕРША. МАЛЮЄМО ПЛАСКИМ ПЕНЗЛИКОМ.

 

Крок 1. Намалюйте квадрат або прямокутник, щоб відзначити початок і кінець шару. Виберіть темніший відтінок (його легше побачити) і, починаючи з верхнього лівого кута, торкніться пензлем паперу і ніжно проведіть пряму лінію аж до верхнього правого кута.

 flatwash1

 

Увага: шульгам варто малювати від правого кута до лівого.

 

Крок 2. Ще раз наповніть пензлик фарбою. Почніть наступний штрих з нижнього краю першого, намагаючись перекрити скупчення фарби, яке утворилося під першим штрихом.

 

flatwash2 

Підказка 1: якщо скупчення фарби в першому штриху НЕ перетекло повністю в другий, збільште кут нахилу мольберта, щоб допомогти фарбі вільно текти.

 

Підказка 2: збільшуючи кут нахилу, ви також збільшуєте шанси отримати некеровані потоки фарби. Тому намагайтеся працювати швидко або майте під рукою щось на зразок ганчірки чи губки, щоб швидко прибрати зайві краплі.

 

Крок 3. Повторіть попередню дію, так само намагаючись перекривати скупчення фарби в верхньому штриху.

 

flatwash3

 

Підказка 3: ви можете використовувати плаский край пензлика, щоб «обрізати» початок шару і зробити його рівним.

 

Підказка 4: якщо ви хочете зробити рівніше кінцевий край шару, то перед закінченням штриха призупиніться і проведіть пензлик вгору, а потім вниз так, як ви б це зробили з початковим краєм.

 

Підказка 5: якщо штрих виходить уривчастим, то негайно наповніть пензлик фарбою і проведіть заново.

 

Крок 4. Повторюйте попередні дії до самого кінця. Намагайтеся дотримуватися однакового тону фарби.

 

flatwash4

 

Підказка 6: ви не повірите, наскільки може відрізнятися поведінка пензлів, фарб і паперу різних брендів. Зазвичай, більш дорогі та популярні бренди полегшують вашу роботу, надаючи високу якість продуктів.

 

Підказка 7: ваші штрихи перериваються, навіть якщо пензлик наповнений фарбою? Ви використовуєте занадто щільний папір, або ж папір має занадто грубу текстуру. Якщо вам попався саме такий папір, побризкайте на нього водою, промокніть чистою губкою і дайте висохнути. Так ви зробите поверхню більш сприйнятливою для фарби.

 

Крок 5. Промийте пензлик і ретельно відіжміть залишки води. Акуратно підберіть пензлем згустки фарби, що залишилися під останнім штрихом, але не забирайте занадто багато, аби не знебарвити малюнок. Для створення більш вираженої текстури, залиште сохнути під кутом.

 

flatwash5 

 

 

ТЕХНІКА ДРУГА. ГРАДІЄНТ.

 

Крок 1. Намалюйте квадрат або прямокутник. Потім занурьте пензлик в темніший відтінок фарби (змішувати варто попередньо на палітрі) і акуратно зробіть штрих.

 

gradedwash1 

Крок 2. Витріть пензлик губкою або паперовим рушником і знову занурьте в більш світлий відтінок. Потім зробіть новий штрих, перекриваючи нижню частину попереднього. Зауважте, що ліва частина шару вже злилася з попереднім штрихом. Дозвольте гравітації зробити свою справу.

 

gradedwash2 

Крок 3. Знову промийте і витріть пензлик. Ще раз наповніть фарбою і зробіть штрих. Повторюйте цей процес до самого кінця.

 

gradedwash3

 

Підказка 1: якщо штрих переривається або не лягає так гладко, як хотілося б, швидко ще раз наповніть пензель фарбою і повторіть шар.

 

gradedwash4

gradedwash5 

Крок 4. Промийте пензлик чистою водою, витріть і підберіть ним усі залишки фарби.

 

Підказка 2: пробуйте використовувати цю техніку, працюючи з різними кольорами, так ви створите цікаві переходи.

 

gradedwash6 

 

 

ТЕХНІКА ТРЕТЯ. АКВАРЕЛЬНА ГЛАЗУР.

 

Крок 1. Ця техніка вимагає імпровізації й фантазії. На прикладі будемо малювати вигаданий ландшафт. Спочатку малюємо небо і річку блакитною фарбою. Фарбу розділимо невеликою кількістю води, це у нас буде водоспад.

 

glazedwash1 

Крок 2. Малюємо хмари темно-рожевого кольору і починаємо малювати гору жовтим кольором. Також жовтим кольором ми позначимо нижню частину малюнка. На прикладі використовуються світлі й прозорі тони, щоб ви могли побачити, як шари взаємодіють.

 

glazedwash2 

Крок 3. Змішавши кобальтовий і ультрамариновий синій, намалюємо горизонт гори та відтінимо маленький жовтий схил.

 

Підказка 1: дозволяйте кожному шару висохнути. Ви можете використовувати фен, щоб прискорити цей процес. Тримайте його на відстані не менше 25-30 см, увімкніть холодний режим і налаштуйте на найлегший потік повітря. Ніякої пари чи гарячого повітря!

 

glazedwash3 

Крок 4. Щоб відтінити й додати цікавих кольорів, використовуємо помаранчеву фарбу. З її допомогою ми створимо береги на передньому плані й відтінимо небо.

 

Підказка 2: якщо у вас утворилися крапельки зайвої фарби, промийте і витріть пензлик як ви робили це в попередніх техніках, і підберіть ним краплі.

 

glazedwash4 

Крок 5. Зверніть увагу, що на зображеннях показані різні пензлі для малювання. Але ви можете використовувати ті, що є у вас в наявності. Візьмемо темно-синій колір і відтінимо їм верхівку гори, змінюючи тиск на кисть і провертаючи її, щоб створити цікаву текстуру.

 

glazedwash5 

Крок 6. Використовуючи той самий синій колір, пограємо з водоспадом, намалювавши декілька кіл. Іноді візуальні кліше стають вашими друзями. Промиємо пензлик і наберемо жовтий колір, їм ми додамо деталі нашим берегам.

 

glazedwash6

 

Крок 7. Після того, як фарба висохла, відтінимо бульбашки в водоспаді фіолетовим кольором. Так ми зробимо їх цікавіше.

 

glazedwash7 

Крок 8. Нам потрібно зв'язати деякі елементи й додати дерева. На прикладі ми використовували круглі шаблони для крон, але ви можете малювати як вам завгодно.

 

glazedwash8 

Крок 9. Коричневим кольором малюємо стовбури дерев. Також за допомогою синього ми ще трохи відтінимо воду та небо. Потім, використовуючи рожевий, блакитний і зелений, зобразимо траву на передньому плані.

 

glazedwash9 

Крок 10. Використовуємо суміш рожевого і червоного, щоб додати фінальні деталі. Дерева у нас тепер плодоносять, і кілька плодів лежать під ними. Якщо ви придивитеся, ви побачите, як кожен шар взаємодіє один з одним. Більш темний відтінок має велику силу, але коли кольори перекривають один одного, вони створюють цікаве і красиве поєднання.

 

glazedwash10 

 

 

ТЕХНІКА ЧЕТВЕРТА. «ВОЛОГА» ТЕХНІКА.

 

Крок 1. Намочіть папір водою.

 

wetnwet1 

Крок 2. Промокніть чистою губкою папір, прибравши надлишки води. Намагайтеся досягти рівномірного розподілу вологи по паперу, у вас повинен вийти атласний ефект. Якщо папір блищить,  промокніть ще раз.

 

wetnwet2 

Крок 3. Знову малюватимемо ландшафт. Почнімо, звичайно ж, з неба. Використовуючи дану техніку, простіше малювати спочатку фон, переходячи потім до об'єктів першого плану.

 

wetnwet3 

Крок 4. Продовжуємо малювати небо доти, доки воно нам не почне подобатися. Штрихи будуть розпливатися, створюючи цікавий ефект.

 

wetnwet4 

Крок 5. Тепер перейдемо до трави на першому плані. Використовуючи зелений колір, зробимо кілька широких штрихів, залишивши місце для каменів.

 

wetnwet5 

Крок 6. Додамо форми. Для цього використовуємо різні відтінки зеленого і малюємо дерева на горизонті.

 

wetnwet6 

Крок 7. Намалювавши дерева, постараємося додати їм фактури. Для цього використовуйте темніший відтінок зеленого, щоб розставити акценти.

 

wetnwet7 

Крок 8. Додамо каміння, використовуючи сірий колір. Ми заповнили цим ним прогалини на передньому плані, залишивши трохи просвітів. Намагайтеся використовувати або темні, або холодні відтінки. Одночасне використання і темних і холодних відтінків створить візуальний дисонанс.

 

wetnwet8 

Крок 9. Розставимо акценти, щоб урізноманітнити малюнок. Використовуючи червоний відтінок, зобразимо кілька флористичних елементів на передньому плані. Дозвольте багряному розтектися так, як йому хочеться. Потім, використовуючи сухий пензлик, приберіть колір з середини плям.

 

wetnwet9 

Крок 10. Потім крапніть чистою водою в центр цих плям, щоб дозволити їм змішатися з травою. Найскладніше в цій техніці ‒ знати, коли зупинитися. Перестаравшись з розмиттям і квітами, отримаєте брудний малюнок.

 

wetnwet10 

  

 

ТЕХНІКА П’ЯТА. МАЛЮНОК СУХИМ ПЕНЗЛИКОМ

 

Крок 1. Думаємо, назва техніки говорить сама за себе. Нам потрібно буде набирати фарбу на кисть, промокати її від зайвої рідини паперовим рушником або губкою, а вже потім малювати. Для початку зробімо начерк олівцем. Після цього грубо позначимо небо.

 

drybrush1 

Крок 2. Намалюємо зеленим кольором дерева на лінії горизонту, окресливши те, що потім стане нашим озером. Потім, змішавши пурпурний з блакитним, намалюємо перший шар стовбура дерева.

 

drybrush2 

Крок 3. Дайте малюнку підсохнути й додайте деякі елементи: зображення дерева в озері та потік води. Змішавши зелений і блакитний, відтінимо берег на фоновій частині зображення і знову дамо малюнку висохнути.

 

drybrush3 

Крок 4. Змішаємо інтенсивний синій колір з ультрамарином і намалюємо шар на стовбурі дерева, щоб створити тіні й текстуру кори.

 

drybrush4 

Крок 5. Потім, використовуючи відтінки помаранчевого, зобразимо осінній пейзаж, зафарбувавши фонові дерева.

 

drybrush5 

Крок 6. Закінчивши з попереднім кроком, світло-помаранчевим відтінком зобразимо дерева у воді. Змішавши сірий з блакитним, розставимо темні акценти на деревах. Також додамо дерева й з іншого боку горизонту. Позначимо їх форми помаранчевим кольором.

 

drybrush6 

Крок 7. Займімося водою. Використаємо темно-зелений і коричневий, щоб досягти потрібного кольору. І хвилеподібними рухами намалюємо воду в озері.

 

drybrush7 

Крок 8. Малюючи озеро, міняйте тиск на пензель, щоб додати фактуру.

 

Підказка: якщо пензлик занадто мокрий, фарба буде виглядати пласко. Висушіть пензель, щоб зробити кольори інтенсивніше.

 

drybrush8 

Крок 9. Додамо трохи трави під деревом, використовуючи той самий колір, що і для трави.

 

drybrush9 

Крок 10. Тепер треба кілька деталей на передній план. Також трохи затемнимо озеро, додавши синій відтінок. А ще можна відтінити цим кольором і небо.

 

drybrush10 

 

 

ТЕХНІКА ШОСТА. ПРИБИРАЄМО ВОЛОГУ.

 

Ця техніка потребує кількох губок. Вона підходить для зображення хмар, м'якого світла. А ще нею можна контролювати поведінку фарб.

wetlift1 

 

Губки.

wetlift2

Найкраще підійде спонж для макіяжу. Він добре вбирає вологу і дає цікавий ефект. Намагайтеся не терти губкою папір, а якщо ви це і робите, то робіть дуже обережно, щоб не пошкодити папір.

 

Паперові рушники.

wetlift3

З їх допомогою ви можете створити більш чіткі висвітлення. Але паперові рушники дуже швидко вбирають величезну кількість фарби. Тому свіжу фарбу вони можуть увібрати повністю. Паперові рушники можуть стати в нагоді, якщо ви зробили помилку.

 

Сухий пензлик.

wetlift4

Ви можете використовувати сухий пензель, щоб створити малюнок у цій техніці. Для цього гарненько промийте і вичавіть його.

 

Інші способи:

- Ви можете бризнути водою туди, звідки потрібно забрати фарбу, а потім увібрати її губкою.

- Використовуйте різні тканини, щоб надати текстуру.

- Можна використовувати пальці або інші частини тіла. Шкіра теж може вбирати вологу.

 

 

ТЕХНІКА СЬОМА. ЗНЕБАРВЛЕННЯ СУХОЇ ФАРБИ.

 

Пензлі для акварельної фарби.

drylift1

Використовуйте чисту воду і ганчірку, намочіть потрібні ділянки, акуратно потріть малюнок і сухим пензлем приберіть вологу. Цей метод дозволяє контролювати області, які ви освітлює.

 

Пензлі для масляної або акрилової фарби.

drylift2

Жорстка щетина дозволяє швидко зішкребти фарбу з потрібною області. Але варто зауважити, що цей метод може пошкодити папір. Тут так само, як і в першому методі, потрібно спочатку змочити обрану область, а потім обробити пензлем.

 

Спрей і рушник.

drylift3

Візьміть пульверизатор і побризкайте на потрібну область, а потім прикладіть до неї паперовий рушник. Такий метод залишає великі світлі плями й додає цікавий ефект.

  

Наждачний папір.

drylift4

Дуже рідко використовується, оскільки ним можна пошкодити основу. Найкраще пустити в діло в кінці ‒ для додання текстури. Для цього вам не знадобиться вода, просто потріть малюнок в потрібному місці.

 

Леза і ножі.

drylift5

Можна використовувати для висвітлення невеликих областей і створення чітких ліній. Цей метод теж дуже ризикований, тому що може пошкодити папір.

 

Губки.

drylift7

Також можна використовувати губки. Намочіть потрібну область і висушіть її губкою.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар