Виховні заходи

Позакласна робота  - важлива складова частина навчально-виховного процесу. Вона тісно пов'язана з класними заняттями, але не підміняє їх, хоч і розв'язує ті самі навчальні й виховні завдання, і в цьому відношенні є продовженням тієї роботи, яка проводиться на уроці. Під позакласною роботою переважна більшість методистів розуміє спеціальні заходи, які проводяться в позаурочний час і мають зміст, не завжди передбачений навчальною програмою, специфічні форми, методи та прийоми проведення й організовуються на принципі добровільної участі в них учнів. Завданням позакласної роботи є: збагачення й розширення знань учнів, створення, за висловленням В.О. Сухомлинського, інтелектуального фону, що сприяє свідомому і глибокому засвоєнню програмового матеріалу; поглиблення набутих на уроках знань, розвиток умінь і навичок усного й писемного мовлення; виховання ініціативи, самостійності, творчих здібностей учнів, їх пізнавальних інтересів; забезпечення виховної спрямованості предмета, що вивчається, формування почуття патріотизму. Прагнення до  творчої  самореалізації й максимального прояву унікальних особистісних якостей закладено в людині самою природою, вона є спонукальним мотивом  будь-якої діяльності. У силу об'єктивних причин (чіткого навчального плану) сьогодні найбільш сприятливі  умови для розкриття  й розвитку творчого потенціалу особистості школяра надаються при проведенні позакласної роботи. Різні форми регулярної позакласної роботи (наприклад, гуртка)- це  "полігон для випробувань"  різних можливостей дитини, своєрідний соціально-психологічний тренінг, постійний новий досвід, розширення уявлень про себе й інших людей, прекрасна можливість творчої самореалізації особистості.
 Розробки виховних заходів:
Сценарій квесту для початкової школи.  "Стежками неповторної України"
Тема заходу: Стежками неповторної України
Форма проведення: гра-квест
Мета заходу:
Закріпити знання вихованців про рідну Батьківщину, про її культурні звичаї, традиції; розвивати пам'ять, увагу, фантазію, творчі здібності, вокальні, хореографічні навички, уміння працювати у групах; сприяти згуртовуванню колективу; виховувати повагу до рідної держави.
Обладнання: маршрутні лист «Стежками неповторної України»; ілюстрації до оформлення кожної станції, аудіозаписи пісень, смайлики різних кольорів, кросворд «Батьківщина».
ХІД ЗАХОДУ

Виходить ведуча:
Доброго дня! Ми з вами сьогодні зібралися, щоб перевірити свої знання про нашу Батьківщину та все, що з нею пов’язане. Ви матимете змогу продемонструвати знання українських пісень, віршів, загадок, казок. На вас чекають завдання на 6 станціях. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте частиночку українського прислів’я. І якщо ви успішно впораєтеся з усіма завданнями, то в кінці квесту зберете прислів’я і зможете дати відповідь на запитання: за що ми повинні з вами любити нашу Батьківщину… Ви переконаєтеся в тому, що наша Україна – дійсно неповторна і багата на таланти держава. Перш чим ви приступите до викання завдань ви маєте витягнути із цієї чарівної скриньки смайлик того кольору у якій команді будите і з якою стрічкою ви отримаєте карту та якого кольору будуть ваші частинки прислів’я. (діти витягають смайлики з певними кольорами своєї команди)
Зараз вам видається маршрутний лист, за яким ви будете рухатися і виконувати усі завдання.
Готові?  Отже, на старт! Увага! Почали!
Учасники квесту за маршрутним листом проходять завдання                              на станціях:
1.     Станція «Гостинна Україна»
Вчитель зустрічає учасників квесту.
Вчитель вітається: Здоровенькі були! Ви завітали на станцію «Гостинна Україна»! В Україні завжди зустрічають шановних гостей із хлібом-сіллю!
Різні в світі є країни,
Різні люди є на світі,
Різні гори , полонини
Різни трави , різні квіти.
А у нас одна країна,
Найрідніша нам усім!
То прекрасна Україна –
Нашого народу дім.
 А зараз пропоную взяти участь у наших конкурсах:
Конкурс І: «Згадай кінцівку прислів’їв та приказок».
1) Праця людину годує , а лінь... (марнує).
2) На сонці тепло , а біля матері... (добре).
3) У дитини заболить пальчик , а у мами... (серце).
4) Не одежа красить людину, а добрі... (справи).
5) Пташка красна своїм пір‘ям, а людина... (знанням)
6) Друга шукай, а знайдеш... (тримай).

Конкурс ІІ: «Розгадай загадку»
1) Білий , маленький,
Бокастий та товстенький ,
Чимсь смачним пхався.
В окропі купався,
У дірку впав , там і пропав.                                                          (Вареник)
2) Мене не їдять , але й без мене їдять.                               (Сіль)
3) Як дитиною буваю,
пелюшок тоді не маю.
Постарію, мов бабуся,
в сто пелюшок одягнуся.                                                     (Капуста)
4) Маленькі плоди, як сережки, повисли.
Червоні-солодкі, зелені-кислі…                                               (Вишні)
5) Без голови , а ногу маю:
Бриля на неї одягаю                                                            (Гриб)
Учасники квесту отримують частинку прислів’я. І рухаються далі.
2.     Станція «Співоча Україна»
Гостей зустрічає вчитель. який співає пісню «Зеленеє жито, зелене».
 Добрий день!Ви завітали на станцію «Співоча Україна»!
Пропоную вам пройти кілька моїх  випробувань.
Завдання І: «Вгадай мелодію» (учасники вгадують українську народну пісню за мелодією та співають кілька рядочків).
Завдання ІІ: «Розташуй правильно» (учасники повинні розташувати роздруковані на аркушах рядки пісні «Несе Галя воду» у правильній послідовності).
Учасники квесту отримують частинку прислів’я.  І рухаються далі.
3.     Станція «Казкова Україна»
Учасників квесту зустрічає вчитель, який  пританцьовує під казковий музичний супровід.
Ой, подивіться, хто до нас завітав! Ви потрапили на станцію «Казкова Україна»! Знаю, для чого ви тут. І підготувала вам кілька казкових завдань.
Завдання І: «Знавці українських казок».
Потрібно дати відповіді на запитання:
-         В чий будиночок забралася Коза-Дереза? – Будинок зайчика.
-         Чим пригощала лисичка Журавля? – Кашою.
-         Кого зробив дід із соломи? – Бичка.
-         Кого купив дід на базарі за три копійки? – Козу-Дерезу.
-         Який казковий герой народився з горошини? – Котигорошко.
-         Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? – Лисичка.
-         Хто викрав Івасика-Телесика? – Змія.
-         Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? – Рак.
-         У якій казці битий небиту везе? – «Лисичка-Сестричка та Вовчик-Братик».
-         Кого в казці «Рукавичка» називали «іклан»? – Кабана.
Завдання ІІ: «Намалюй казкового героя» (із зав’язаними очима намалювати Колобка).
Учасники квесту отримують частинку прислів’я.  І рухаються далі.
4.     Станція «Кмітлива Україна»
Зустрічає вчитель.
Добрий день, шановні учасники нашого квесту! Вітаю вас на станції «Кмітлива Україна» і пропоную перевірити свої знання в різних галузях. Я  підготувала для вас кросворд, який ви повинні розгадати.
В
Е
Р
Б
И
Ц
Ь
К
И
Й
П
Р
А
П
О
Р
А
Т
А
Р
А
С
О
Д
Е
С
Ь
К
А
К
А
Л
И
Н
А
Д
Н
І
П
Р
О
І
В
А
Н
А
К
У
П
А
Л
А
Б
О
Р
Щ
Ч
У
Б
И
Н
С
Ь
К
И
Й
Н
Е
З
А
Л
Е
Ж
Н
О
С
Т
І
С
У
М
С
Ь
К
А
Завдання кросворду:
1.     Прізвище музиканта, який написав музику до Гімну України. (Вербицький).
2.     23 серпня ми святкуємо День…(Прапора).
3.     Ім’я автора «Кобзаря». (Тарас).
4.     Найбільша за площею область України. (Одеська).
5.     Народний поетичний образ життя і вогню. (Калина).
6.     Найдовша річка України. (Дніпро).
7.     Українське народне свято, що проходить 7 липня. (Івана Купала).
8.     Страва, що є символом України. (Борщ).
9.     Автор слів Гімну України. (Чубинський).
10.   24 серпня святкуємо День… (Незалежності).
11.  Друга за довжиною вулиця Харкова. (Сумська).
Учасники квесту отримують частинку прислів’я. І рухаються далі.
5.     Станція «Танцююча Україна»
На станції гравців зустрічає вчитель.
 Які гості до мене завітали!  Так! Чудові! Ви знаєте, як називається наша станція? Ви здогадуєтеся, що на вас чекає? Звичайно! Ми з вами будемо танцювати!
Завдання на станції – повторювати танцювальні рухи під музичний супровід за вчитилем.
Учасники квесту отримують частинку прислів’я.
6. Станція « Як у нас на Україні»
Вчитель:Доброго дня. Ви прибули на станцію « Як у нас на Україні». Ваше завдання відгадати про що ітиметься мова  у фактах, які я вам зачитаю. Вони  тісно пов’язані з Україною. За відгаданий факт ви отримаєте частинку прислів’я .
Реалія 1
1.     Прекрасний витвір мистецтва, символ весняного пробудження природи.
2.     Християни освячують їх у церкві разом з паскою.
3.     Це розписане різноманітними символами яйце.
(Писанка)
Реалія 2
1.     Хата без нього, що родина без дітей.
2.     Хліб та сіль на ньому – ознака гостинності українського народу.
3.     Їх вишивають, а потім прикрашають ними хату або витираються.
(Рушник)
Реалія 3
1.     Найкраща прикраса для україночки.
2.     Їх пускають на воду під час свята Івана Купали.
3.     Це квіти, сплетені в коло, якими прикрашають голову.
(Вінок)

Ведуча: Молодці! Бачу, ви успішно пройшли випробування і тепер кожна команда  може  скласти  своє прислів’я і дати відповідь на запитання: за що ми повинні з вами любити та берегти  нашу Батьківщину… Я думаю, ви погодитеся зі мною, що ми любимо нашу державу саме тому, що вона наша – єдина та неповторна. Спасибі за участь у квесті! І до нових зустрічей!
Прислів’я
·        Бережи Вітчизну, як око, і вона тебе завжди берегтиме.
·        Звідки знати безрідному, що таке любов до Батьківщини?
·        Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя.
·        Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки Батьківщину
·        Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
·        Батьківщина — мати, умій за неї постояти.

Немає коментарів:

Дописати коментар