КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
5 КЛАС
За навчальноюпрограмою
«Образотворчемистецтво»
(авт. Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І. Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова.)
ВИДИ МИСТЕЦТВА
І семестр
№ п/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Мета уроку
|
Практичні завдання
|
Рекомендована техніка та матеріали
|
Примітка
|
ВИДИ МИСТЕЦТВ.
ГРАФІКА
| ||||||
1.
|
Види образотворчого мистецтва.
|
- активізувати знання учнів про образотворче мистецтво та його мову,
- продовжити знайомство учнів з видами образотворчого мистецтва та правилами зображення на площині,
- вдосконалювати графічні компетентності,
- формувати ціннісне ставлення ставлення до образотворчого мистецтва.
|
Творча робота за асоціаціямиствореннякомпозиції „Первісні художники”
|
Олівець, кулькова ручка, фломастери, фарби за вибором
| ||
2.
|
Графіка. Виражальні можливості графіки.
|
- активізувати знання учнів про мистецтво графіки
- виражальними засобами та видами графіки узагальнювати знання про графічні матеріали,
- вчити використовувати мову графіки відповідно до творчого задуму,
- розвивати творчу уяву, фантазію,
- формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
Творча робота за уявою – створення композиції „Лагідна” та “Зла” рослина”
|
Олівець, кулькова ручка, фломастери, туш за вибором
| ||
3.
|
Графіка. Силует.
|
активізувати знання учнів про мистецтво графіки;
- ознайомити учнів з мистецтвом силуетного рисунка;
- вдосконалювати навички роботи в техніці плямографії,
- розвивати уяву, фантазію,
- формувати ціннісне ставлення до рідної природи.
|
Знайомство з технікою плямографії. Створеннякомпозиції «Міражі в пустелі».
|
Фарби, туш
| ||
4.
|
Графіка. Станкова графіка.
| - активізувати знання про графіку та графічні матеріали
- ознайомити учнів із жанрами станкової графіки,
- вдосконалювати навички виконання гратографії та композиційні навички,
- розвивати уяву, фантазію,
- формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
Творча робота -гратографія «Космос».
|
Аркуш для гратографії, шило
| ||
5.
|
Прикладна графіка.
|
- активізувати знання про мистецтво графіки,
- продовжити знайомство з мистецтвом прикладної графіки, її засобами вираження та матеріалами,
- вдосконалювати композиційні компетентності,
- розвивати фантазію та почуття гармонії,
формувати ціннісне ставлення до мистецтва
|
Творча робота - Листівка до свята.
|
Аплікація; кольоровий папір, ножиці, клей на вибір
| ||
6.
|
Графіка. Виражальні можливості графіки. Знайомство з шрифтом, поняттям буквиця.
|
- активізувати знання про мистецтво графіки та її виражальні можливості
знайомити з поняттями «шрифт», «буквиця»,
- закріплювати зміст поняття «графіка» та її виражальні можливості;
- вчити виконувати шрифтову композицію;
- розвивати вміння створення шрифтової композиції та виконання її графічними засобами
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча робота – створення композиції «Веселі літери».
|
Олівець, кулькова ручка, фломастери, туш за вибором
| ||
7
|
Книжкова графіка. Ілюстрація в графіці.
|
- активізувати знання учнів про мистецтво графіки;
- продовжити знайомство з мистецтвом книжкової графіки, поняттям «ілюстрація» та видами ілюстрацій,
- вчити зображувати об’ємні предмети на площині,
- розвивати вміння образної інтерпретації казкового, літературного героя (виявлення характеру),
- вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з графічними матеріалами
- формувати ціннісне ставлення до різних видів мистецтва.
|
Творча робота – створення ілюстрації до казки «Кіт у чоботях»
|
Олівець,
| ||
8.
|
Книжкова графіка. Ілюстрація в графіці. Узагальненнявивченого матеріалу з теми «Графіка».
|
- активізувати знання про книжкову графіку і ілюстрацію;
- ознайомити учнів з поняттям «світлотінь», дати поняття про «світло», «тінь», «півтінь», «падаюча тінь», «рефлекс»,«об’єм»;
- вчити зображати об’ємні композиції;
- вдосконалювати навички роботи в техніці гризайль;;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча робота – продовженняроботи над ілюстрацією до казки «Кіт у чоботях»
|
кулькова ручка, фломастери, фарби за вибором
| ||
ЖИВОПИС
| ||||||
9.
|
Живопис. Виражальні можливості живопису. Кольоро-знавство.
|
- активізувати знання учнів про мистецтво живопису:
- продовжити знайомство виражальними можливостями живопису та кольорознавством;
- вчити свідомо використовувати мову живопису для передачі вражень, почуттів,
- вдосконалювати навички роботи фарбами і кольором;
- розвивати уяву, фантазію,
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча робота – створення композиції «Осінній день»
|
акварель
| ||
10.
|
Живопис. Хроматичні та ахроматичні кольори. Знайомство з тоном, світлотою та насиченістю.
|
- активізувати знання учнів про мистецтво живопису;
- продовжити знайомство поняттями «хроматичні» та «ахроматичні» кольори, кольоровий тон, насиченість, світлота
- вдосконалювати навички роботи фарбами в техніці лесування;
- розвивати,
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва та природи.
|
Творча робота – створення композиції «Старі фотографії»
|
Композиція в техніці лесування.
| ||
11.
|
Живопис. Контраст. Нюанс.
|
- активізувати знання учнів про живопис і властивості кольору;
- дати поняття «контраст», «нюанс» в живописі,
- вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з фарбами;
- вчити утворювати відтінки різних кольорів,
- розвивати уяву, фантазію,,
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва та оточуючого світу.
|
Творча робота – створення композиції «Підводний світ».
|
Фарби акварельні, гуаш за вибором
| ||
12.
|
Живопис. Знайомство з тоном, світлотою та насиченістю.
|
- активізувати знання про живопис
- продовжити знайомство виражальними можливостями живопису
- вчити передавати статику та динаміку в композиції
- вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з фарбами,
- розвивати уяву, пам’ять,
- формувати ціннісне ставлення до природи та мистецтва.
|
Творча робота – створення композиції «Папуги»
|
Фарби акварельні, гуаш за вибором
| ||
13.
|
Живопис. Види живопису. Монументальний живопис
|
- активізувати знання про живопис;
- ознайомити з видами живопису, з техніками імітації виконання мозаїки,
- з’ясувати особливості монументального живопису;
- вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з кольором;
- розвивати уяву, фантазію, відчуття кольору, гармонії;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча робота – створення композиції «Зимова квітка»
|
Фарби, гумка
| ||
14.
|
Декоративнийживопис. Живопис на склі
|
- активізувати знання про види живопису;
- ознайомити учнів з декоративним живописом, його особливостями, вдосконалювати
- вдосконалювати композиційні навички
- розвивати фантазію, уяву, національну свідомість
- формувати ціннісне ставлення донародного мистецтва.
|
Творча робота – створення декоративної композиції
«Ніч перед Різдвом»
|
Олівець
| ||
15.
|
Декоративний живопис. Живопис на склі «Ніч перед Різдвом»
|
- активізувати знання про види живопису;
- ознайомити учнів з декоративним живописом, його особливостями, вдосконалювати
- вдосконалювати композиційні навички
- розвивати фантазію, уяву, національну свідомість
- формувати ціннісне ставлення донародного мистецтва
|
Творча робота – створення композиції «Ніч перед Різдвом»
|
Скло (файл), фарби, мило, маркер
| ||
16.
|
Узагальненнявивченого матеріалу з теми «Живопис».
|
- узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Живопис»,
- ознайомити учнів з декоративним живописом, його особливостями,
- вдосконалювати навички роботи з кольором;
- розвивати фантазію, уяву, національну свідомість
- формувати ціннісне ставлення до народного мистецтва.
|
ІІ семестр
ВИДИ МИСТЕЦТВА
№
п/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Мета уроку
|
Практичні завдання
|
Рекомендована техніка та матеріали
|
Примітки
| |
Тема ІІІ. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво
| |||||||
17
|
Скульптура. Виражальні можливості круглої скульптури. Монументальна скульптура
|
- активізувати знання учнів про скульптуру, як вид мистецтва;
- продовжити знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами об’ємного зображення;
- вдосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами;
- розвивати творчу уяву, фантазію,
- формувати ціннісне ставлення до образотворчого мистецтва.
|
творча робота – виготовлення круглої скульптури «Пам’ятник тварині»
|
Пластилін, глина, солоне тісто за вибором
| |||
18
|
Скульптура. Виражальні можливості скульптури. Станкова скульптура. Рельєф.
|
- активізувати знання учнів про види скульптури (залежно від способу зображення);
- продовжити знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами рельєфного зображення;
- вчити використовувати мову скульптури відповідно до творчого задуму,
- вдосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами;
- розвивати творчу уяву, фантазію,
- формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
творча робота – виготовлення рельєфу «Риба»
|
Пластилін, глина, солоне тісто за вибором
| |||
19
|
Скульптура. Мініатюра «Черепаха».
|
- активізувати знання учнів про види скульптури (залежно від величини зображення);
- продовжити знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами зображення в мініатюрі;
- вчити використовувати мову скульптури відповідно до творчого задуму,
- вдосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами;
- розвивати творчу уяву, фантазію,
- формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
творча робота – виготовлення мініатюри «Черепаха».
|
Пластилін, глина, солоне тісто за вибором
| |||
20
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Спрощення і стилізація.
|
- активізувати знання про декоративно-прикладне мистецтво;
- познайомити з засобами вираження, матеріалами та закономірностями стилізації у творах декоративно-прикладного мистецтва;
- поглиблювати знання про статику і динаміку у композиції;
- розвивати фантазію та почуття гармонії;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва
|
творча робота – створення композиції „Чарівний птах”
|
гуашеві фарби
| |||
21
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Орнамент. Ритм в орнаменті.
|
- активізувати знання про орнамент та ритм в орнаменті;
- познайомити з видами та техніками виконання орнаментів у творах декоративно-прикладного мистецтва;
- вдосконалювати композиційні компетентності;
- розвивати фантазію та почуття гармонії;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва
|
творча робота – виконання орнаменту в стрічці з елементами Петриківки
|
гуашеві фарби
| |||
22
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Символіка кольорів.
|
- активізувати знання про декоративно-прикладне мистецтво;
- познайомити із значенням і символікою кольорів у творах декоративно-прикладного мистецтва;
- вдосконалювати навички роботи з фарбами;
- розвивати фантазію та почуття гармонії;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча робота -створення композиції «Дороги як долі»
|
Гуашеві, акварельні фарби за вибором, фломастери
| |||
23
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Спрощення і стилізація. Витинанка.
|
- активізувати знання про спрощення і стилізацію у декоративно-прикладному мистецтві;
- познайомити з видами, засобами вираження, матеріалами у витинанці;
- вдосконалювати композиційні компетентності;
- розвивати фантазію та почуття гармонії;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча робота – створення витинанки «Два півня».
|
Кольоровий папір, ножиці клей
| |||
24
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Писанкарство. Солярні знаки
|
- активізувати знання про писанкарство;
- познайомити з видами писанок;
- вчити використовувати солярні знаки в писанкарстві відповідно до творчого задуму;
- вдосконалювати композиційні компетентності;
- розвивати фантазію та почуття гармонії;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва
|
творча робота – створення асоціативної композиції за мотивами солярних знаків
«Великодні мотиви»
|
Графічні матеріали (фломастери, кольорові олівці)
| |||
25
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Народна іграшка.
|
- активізувати знання учнів про народну іграшку;
- знайомити учнів з засобами виразності у кераміці;
- вчити використовувати колір в кераміці;
- вдосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами;
- розвивати творчу уяву, фантазію,
формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
творча робота – виготовлення народної іграшки «Козак»
|
Солоне тісто, глина за вибором
| |||
26
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Подорож у світ орігамі
|
- активізувати знання учнів про мистецтво орігамі;
- знайомити учнів із засобами виразності у паперопластиці;
- вчити використовувати мову орігамі відповідно до творчого задуму;
- вдосконалювати навички роботи з папером;
- розвивати творчу уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
творча робота – створення композиції «Нарцис»
|
Кольоровий папір, ножиці клей
| |||
27
|
Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво»
|
- узагальнити знання учнів з теми «Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво»;
- вдосконалювати навички роботи з природними матеріалами;
- розвивати уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва та природи
|
творча робота – створення колективної композиції
«Сорочинський ярмарок»
|
Матеріал за вибором
| |||
28
|
Співзвучність архітектури і образотворчого мистецтва.
|
- активізувати знання учнів про мистецтво архітектури;
- продовжити знайомство з засобами вираження в архітектурі, пригадати вимоги до архітектурних споруд;
- вчити свідомо використовувати мову архітектури і образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів;
- вдосконалювати композиційні компетентності та навички роботи з фарбами і кольором;
- розвивати уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва архітектури.
|
творча робота – створення композиції «Будинок для казкового героя»
|
Фарби акварельні, гуаш за вибором
| |||
29
|
Співзвучність образотворчого мистецтва і літератури
|
- активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого мистецтва і літератури;
- показати співзвучність засобів вираження в живописі і літературі на прикладі творчості Т.Шевченка, В.Васнєцова;
- вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів від літературного твору;
- вдосконалювати композиційні компетентності;
- розвивати уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча робота – створення композиції «Міфи України»
|
Фарби акварельні, гуаш за вибором
| |||
30
|
Співзвучність образотворчого мистецтва і музики.
|
- активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого мистецтва і музики;
- показати співзвучність засобів вираження в живописі і музиці на прикладі творчості М. Черльоніса;
- вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів від музичного твору;
- вдосконалювати композиційні компетентності;
- розвивати уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча робота – створення асоціативно-абстрактної композиції під музику
«Український танок»
|
Фарби акварельні, гуаш за вибором
| |||
31
|
Співзвучність образотворчого і циркового мистецтва.
|
- активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого і циркового мистецтва;
- показати співзвучність засобів вираження в живописі і цирку;
- вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі міміки, вражень та почуттів від циркового номеру;
- вдосконалювати композиційні компетентності;
- розвивати уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча робота – створення композиції «Клоун»
|
Фарби акварельні, гуаш за вибором
| |||
32
|
Співзвучність образотворчого і театрального мистецтва.
|
- активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого і театрального мистецтва;
- показати співзвучність засобів вираження в живописі театрі;
- вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі настрою та почуттів у театральній виставі;
- вдосконалювати композиційні компетентності;
- розвивати уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча робота – створення маски
|
Кольоровий папір, ножиці клей
| |||
33
|
Співзвучність образотворчого і кіно мистецтва.
|
- активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого і кіно мистецтва;
- показати співзвучність засобів вираження в образотворчому і кіномистецтві;
- вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі по кадрового зображення;
- вдосконалювати композиційні компетентності;
- розвивати уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча робота – створення мультфільму
|
Фарби акварельні, гуаш, фломастери за вибором
| |||
34
|
Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв»
|
- узагальнити знання учнів з теми «Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв»;
- вдосконалювати навички роботи з природними матеріалами;
- розвивати уяву, фантазію;
- формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча робота – створення
|
Фарби акварельні, гуаш, фломастери за вибором
| |||
Немає коментарів:
Дописати коментар